Sådan skaber I den perfekte fremvisning af jeres nyeste produkt

Som virksomhed er det tit en stor dag, når der kommer folk fra nær og fjern til en konference eller en fremvisning af jeres senest opfundne produkt. Men da det jo som regel vil være potentielle kunder, der møder op til sådan en begivenhed, er det vigtigt, at alt er helt perfekt, og at der i hele planlægningen er en bagtanke om, at denne begivenhed gerne skal ende i et salg.

God rengøring

Det første skridt vil næsten altid være at få gjort ordentligt rent, fordi der ikke er mange ting, der er mere uprofessionelle end en beskidt virksomhed til en konference. Gulvet skal skinne fra den ene ende til den anden, og der skal absolut ikke svæve støv rundt i virksomheden, når der er potentielt vigtige kunder på besøg.

Sæt de mest veltalte ansatte til at forberede taler og fremlæggelser

En vigtig del af enhver konference eller produktfremvisning er de oplæg, som virksomheden selv holder, hvor de potentielle kunder får den nødvendige information om det relevante produkt. Fordi begivenheden jo gerne skal være grundlag for et stort salg, er det også vigtigt, at det er nogle veltalte ansatte, der står for at holde disse oplæg, fordi det altid vil være mere overbevisende at høre på en, der er sproglig sikker.

Sørg for, at gæsterne kan se produktet

En ting er at høre om produktet, en anden ting er at se det. Det er vigtigt, at gæsterne har ordentlig udsigt til produktet, og det er endnu bedre, hvis de kan komme helt tæt på og se det på nært hold. Dog har flere virksomheder nogle nye produkter, som helst ikke skal røres ved af gæsterne. Har I nogle produkter, som gæsterne gerne skal se helt tæt på uden at røre dem, kan I bruge et godt fremvisningsglas som f.eks. borosilikatglas